پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 114548
استخدام جوانان و مشکلي به نام تحقيقات محلي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 24526

نبود شغل ،بالا بودن آمار نيروي متقاضي شغل ،عدم تناسب ورود نيروهاي جديد و خروج نيرو هاي قديمي همه و همه دست در دست  هم داده است تا جوانان از استخدام دولتي محروم شوند اما اين همه ي ماجرا نيست .... يکي از مشکلات اصلي و اساسي استخدام جوانان در دستگاه هاي دولتي و شرکت هاي معتبر تکيه ي نهاد ها و سازمان ها و شرکت ها بر تحقيقات محلي است که باعث مي  شود بسياري از افراد شايسته از ورود به شغل مورد علاقه خود بازمانند .

يافتن شغل براي يک جوان آرزويي بس بزرگ و از سويي  يافتن فردي متدين،متخصص،ولايتي و ...براي  به کارگيري در مشاغل دولتي از اهداف سازمان ها و شرکت هاست و بر همين اساس هنگامي که سازمان يا شرکتي نياز به نيروي کار دارد اقدام به ثبت نام متقاضيان استخدام در آن سازمان يا شرکت مي نمايد .

براي يافتن افراد مناسب استخدام ،سازمان ها و شرکت ها گزينش چند مرحله اي متشکل از آزمون کتبي (علمي)،مصاحبه ي حضوري،تست پزشکي و تحقيقات محلي را به عمل مي آورند .

جواناني که با هزار بيم و اميد پا به عرصه ي استخدام دولتي مي نهند در پايان مراحل بسياري از آنها بنابر امتيازات کسب شده و شايستگي هاي خود ممکن است قبول يا رد شوند  البته  قبولي يا عدم قبولي افراد را واحد گزينش و استخدام آن سازمان يا شرکت تشخيص مي دهد .

با اين تفاسير در مراحل گزينش و استخدام و در مرحله ي تحقيقات محلي علي رغم اينکه سازمان ها و شرکت ها افراد امين و درستکار را براي انجام تحقيقات محلي مامور مي کنند اما بازهم عده اي بدخواه و تنگ نظر هستند که با بدگويي از جواني که همه ي اميدش استخدام در نهادي دولتي است را با صحبت هايي که ريشه در اغزاض شخصي دارند بر باد مي دهند .

در اين راستا سوالاتي پيش رو قرار مي گيرد که پاسخگويي بدانها شايد ابهامات پيرآمون تحقيقات محلي را برطرف سازد :

1-ملاک قبولي يک فرد در تحقيقات محلي چپيست ؟آيا در اين رابطه امتياز دهي صورت مي گيرد يا خير ؟

2-با توجه به اينکه قبل از انجام تحقيقات محلي افراد متقاضي استخدام مراحلي چون آزمون کتبي ،تست پزشکي ،مصاحبه ي حضوري شامل مصاحبه عمومي و مصاحبه تخصصي ،دريافت گواهي عدم سوءپيشينه و ....را پشت سر نهاده اند لذا چرا تحقيقات محلي باز هم يکي از ارکان و اصول استخدام است ؟

3-در صورتي که افراد متقاضي استخدام خود از شايستگي هاي لازم برخوردار باشند و داراي ملاک ها ي لازم علمي ،مذهبي و تخصصي باشند آيا وجود مشکلات ساير افراد نظير اعتياد پدر يا سوء پيشينه ي مادر مي تواند در روند استخدامي افراد موثر باشد ؟

4-اگر ملاک حال افراد است گذشته ي فرد يا خانواده يا فاميل وي تا چه اندازه در روند استخدامي افراد لحاظ مي گردد ؟

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html