به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از دنياي اقتصاد: نيسان ماکسيما پس از حدود 11 سال ميهماني در جاده مخصوص با پارس خودروييها وداع کرد.
پارسخودروييها دوشنبه گذشته آخرين ماکسيما را نيز مونتاژ و براي هميشه با ميهمان ژاپني و محبوب خود وداع کردهاند.
گفته ميشود قرارداد پارس خودرو با نيسان موتورز ژاپن بر سر مونتاژ ماکسيما به پايان رسيده و طرف ژاپني ديگر قطعات اين خودرو را تامين نميکند و از همين رو پارس خودرو نيز مجبور به حذف آن شده است.
قرار است از ظرفيت خط توليد ماکسيما براي مونتاژ ديگر ميهمان ژاپني پارس خودرو؛ يعني نيسان تيانا استفاده شود. اما ماکسيما تيرماه سال 1380 به ايران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد.
يکي از نقاط قوت اين محصول حجم موتور آن به حساب ميآمد که 3000 سي سي بود و اين موضوع براي مشتريان ايراني به فاکتور مهمي در خريد ماکسيما تبديل شد. از آن سو البته مصرف سوخت زياد نيز يکي از نقاط ضعف ماکسيما بود که با حجم موتور بالاي آن ارتباط داشت.
پارس خودروييها در طول حدودا 11 سالي که از ماکسيما پذيرايي کردند، بيش از 27 هزار دستگاه از اين خودرو را به مونتاژ رساندند و در اين بين سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دندهاي بوده است.
نمره منفي ماکسيما در ابتداي ورودش به پارس خودرو روي عدد 76 متمرکز بود، اما در آخرين ارزيابي صورت گرفته، اين عدد به 12 کاهش پيدا کرده است.
ماکسيما زماني قيمتي زير 40 ميليون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 ميليون تومان هم رد شده و خروج آن از خط توليد نيز احتمالا افزايش قيمتي دوباره را براي اين محصول رقم خواهد زد.
اين خودرو تا قبل از آمدن نيسان تيانا با کيفيتترين محصول مونتاژي صنعت خودرو کشور بود، اما حالا گاهي دوم ميشود و گاهي سوم.