جذب توريست به قيمت بي غيرتي/درياکنار و خزرشهر خارج از نقشه ايران/تصاوير

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بلاغ، همه ساله با آغاز تعطيلات بهار و تابستان، مسافرت هاي مردم نيز به مناطق مختلف کشور آغاز مي شود.

شهرستان بابلسر به عنوان يک منطقه توريستي، همه ساله ميزبان انبوهي از مسافران است. مسافراني که با فرهنگ و آدابي متفاوت از مناطق مختلف کشور به شمال ايران مي آيند تا از آب و هواي مساعد اين منطقه بهره مند شوند.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

اما برخي از ميهمانان حرمت صاحب خانه را نگه نمي دارند و با وضعيت حجاب نامناسب خود به مردم سنتي و مذهبي منطقه توهين مي کنند.

سال هاي گذشته بارها از رسانه هاي مختلف به مسئولين بابت اين معضل فرهنگي تذکر داده شد. البته نبايد از حق بگذريم که اقدامات فراواني هم از سوي مسئولين به خصوص نيروي محترم انتظامي جهت برخورد با اين معضل انجام پذيرفت اما اين اقدامات منجر به حل اين مشکل نشده است.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

مدتي پيش خبرنگار بلاغ جهت بررسي وضعيت شهرک هاي درياکنار و خزرشهر وارد اين مناطق شد. اگر چه ورود به اين مناطق نياز به ارائه کارت ورود و تشريفات اداري دارد و هرکسي نمي تواند وارد اين شهرک ها شود اما پس از مشکلات فروان و متوسل شدن به چندين نفر توانست اجازه ورود پيدا کند.

با اينکه هنوز فصل امتحانات مدارس و دانشگاه ها به پايان نرسيده بود ولي اکثر ويلاها مملو از مسافر بودند.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

مسئله اي که مانند سال هاي گذشته شکلي آزار دهنده داشت، وضعيت بد حجاب چه در بين بانوان و چه در بين آقايان بود. به گونه اي که محيط هيچ سنخيتي با جمهوري اسلامي ايران نداشت.

آقايان با مايو و بانوان بدون روسري و با بدترين نوع پوشش به راحتي در حال عبور و مرور در اين شهرک ها بودند.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

فراموش نکنيم اين مشکل از سال ها پش آغاز شده و سال به سال در حال گسترش است. اجازه ندهيم علاج کار از دستان مان خارج شود.

بارها چهره هاي شاخص سينما و فوتبال در اين شهرک ها دستگير شده اند که حتي مستند يکي از آنها نيز پخش شد.

به گزارشبلاغ، در پرآسيب ترين نقاط  اين دو شهرک که قيمت ويلاها بالغ بر يک ميليارد تومان است،افرادي سکونت دارند که اصل معاش شان در آنجا بر پايه ي بي بند و باري است.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

با توجه به اينکه بارها از سوي مردم ابراز گله مندي شده ولي ظاهرا نشاط صنعت توريسم در اين مناطق به قيمت بي غيرتي تمام شده  و هيچ اقدامي در اين باره صورت نمي گيرد.

دو سال قبل پايگاه خبري تحليلي صراط نوشته بود:

برخي از شهرک هاي ساحلي شمال کشور که به دليل محصور بودن اطراف آن اجازه کنترل و ورود به آنها به نيروي انتظامي داده نمي شود، طي يک ماه گذشته و در خلال ماه مبارک رمضان شاهد فجيع ترين بي بند و باري هاي برخي افراد ساکن در اين سواحل اختصاصي بوده اند.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

دهکده هاي ساحلي اغلب با احداث چند ويلاي اختصاصي در کنار دريا، تأسيس مي شوند و به دليل آنکه تعداد محدودي از افراد، مالک زمين ها و سواحل نزديک به اين شهرک ها هستند، اغلب به صورت يک منطقه آزاد و بدون نظارت پليس و نيروي هاي انتظامي اداره مي شوند و همين دليل هم سبب شده تا تعدادي از افراد سودجو که به دنبال بهانه اي براي به فساد کشيدن مناطق تفريحي کشور هستند با حضور در اين مراکز فضا را براي اجراي بي بند و باري هاي اخلاقي آزاد ببينند.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

يکي از اصلي ترين معضلات اين سواحل اختصاصي، اختلاط دختر و پسر است که به دليل عدم حضور نيروي انتظامي و نهاد هاي نظارتي، چند سالي است به امري طبيعي در اين شهرک هاي تفريحي تبديل شده و ساکنان اين شهرک ها مي توانند به صرف تملک يکي از ويلاهاي اين مناطق ساحلي، به سادگي خود را در يکي از آزاد ترين سواحل دنيا، بدون حضور نيروهاي انتظامي و نهاد هاي کنترلي کشور حس کنند.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

برگزاري آزادانه پارتي هاي شبانه و گردهم آمدن هاي بي قاعده دختران و پسران هم يکي ديگر از معضلاتي است که اين شهرک هاي تفريحي با آن دست و پنجه نرم مي کنند و طبق برخي آمار هاي تاييد نشده در بعضي از فصول سال که مناطق شمالي از حجم کمتر گردشگر برخوردار است، اين شهر ها مکان مناسبي است براي برگزاري هاي پارتي هاي مختلط شبانه که طي سال هاي گذشته ماه مبارک رمضان هم به اين فصل ها اضافه شده است.

بلاغ: بي بندوباري در خزرشهر و درياکنار

لازم به ذکر است که اين سواحل اختصاصي در محل طرح هاي سالم سازي دريا هم قرار دارد، اما به دليل عدم کنترل نهاد هاي نظارتي متاسفانه مشاهده مي شود  در پاره اي از مواقع برخي تصاوير از اين سواحل نيمه خصوصي در اختيار سايت هاي غيراخلاقي و کاربران شبکه هاي اجتماعي قرار مي گيرد.همه اين موارد گوياي ضرورت اعمال کنترل بيشتر توسط نيروهاي انتظامي و امنيتي کشور روي فعاليت اين دهکده ها و سواحل اختصاصي است.